به گزارش چیلان ،مدیرعامل شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیکو) در گفت وگو با چیلان در خصوص فعالیت های این شرکت توضیح داد: این شرکت با بیش از سی سال تجربه و دانش سازمانی در زمینه ارائه کلیه خدمات بازرگانی از قبیل نیاز سنجی، منبع یابی، بازاریابی و بازار سنجی و همچنین امور اجرائی (تامین مواد اولیه کارخانه های فولادی، فروش و تامین محصولات میانی و محصولات نهایی فولادی) همواره سعی نموده است تا درچارچوب موضوع فعالیت خود نیازهای واحدهای معدنی و صنعتی را با تمرکز بر واردات مواد معدنی، کالاها و تجهیزات مورد مصرف با بهترین شرایط ممکن مرتفع کند.
وی افزود: تهیه و تامین نیازهای بخش معادن و فلزات کشور اعم از مواد اولیه، ماشین آلات، تجهیزات، لوازم و ادوات از طریق منابع داخلی و خارجی و نیز کمک به صادرات محصولات تولیدی بخشی از فعالیت های این شرکت می باشد.
تأمین از معدن تا محصول نهایی
فاضلی در خصوص عملکرد و برنامه های این شرکت بازرگانی اظهار داشت: شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران همان گونه که از نامش پیداست یک شرکت بازرگانی در زنجیره معدنی- صنعتی کشور می باشد که از معدن تا محصول را پوشش می دهد. وی افزود: با توجه به حضور این شرکت در هلدینگ توسعه معادن و فلزات، فعالیت های گوناگونی را با محوریت سنگ آهن و فولاد در دستور کار خود قرار داده ایم. وی افزود: در این راستا در طول ۴٠ سال سابقه کاری خود توانسته ایم در سال جاری کارنامه درخشانی را به ثبت برسانیم.
تأمین گسترده نیازهای داخلی تولیدکنندگان
مدیرعامل شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه دستاوردهای این شرکت را برشمرد و گفت: از جمله دستاوردهای شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران می توان به تأمین خوراک از سنگ آهن و گندله تا آهن اسفنجی و شمش و هم چنین تأمین دستگاه های حفاری اکتشافی، استخراجی و قطعات درون چاهی برای صنایع فولادی اشاره نمود.
وی در جهت فعالیت های شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران در حوزه صادرات و واردات اظهار کرد: این شرکت با واردات فروها مانند فرومنگنز و فرو سیلیکو منگز آن هم با قیمت بسیار مناسب توانسته تولید کنندگان را در تأمین مواد مورد نیاز خود یاری دهد و همچنین با همکاری یک شرکت هندی به دنبال انتقال تکنولوژی تولید فروها به داخل کشور عزیزمان هستیم که بتوانیم نیازهای داخلی تولیدکنندگان به این محصول مهم و اساسی را تا حد قابل قبولی پوشش دهیم.
لزوم تغییر نگاه به شرکتهای بازرگانی
فاضلی در پایان خاطر نشان کرد: نگاهی که به بازرگان وجود دارد لازم است تغییر کند. برخی دولتمردان و سیاست گذاران، شرکت های بازرگانی را واسطه هایی میدانند که فاقد هرگونه کارایی موثری می باشند و تنها عملکردشان سفته بازی، دلالی و در نهایت افزایش قیمت تمام شده محصولات می باشد این در حالی است که اگر شرکت های بازرگانی با معیارها و سازوکار درستی اعتبار سنجی و رتبه بندی شوند و کف و سقف فعالیت های آن ها مشخص شود، میتوانند کارکرد اصلی خود را که کمک به چرخه تولید کشور است را دریابند. به طور کلی شرکت های بازرگانی در حوزه صادرات و واردات می توانند نقش های کلیدی ایفا کنند که برای تولیدکنندگان مقدور و محیا نمی باشد.